lördag 1 oktober 2011

Väder och vind, sista dagen i september

Klockan är ställd på massa olika tider. Det börjar ringa runt halv åtta. Sen ringer det åtminstone fram till nio. Planen är att gå upp klockan nio. Kom igen nu Julia, visa lite karaktär för fan!! Då ska det upp och städas lite, svara på lite mail, kolla upp lite saker, duscha... eller föresten... Städas ska det. Det är huvudmålet. Sen får vi se vad mer som hinns med, om det hinns med något mer.

För övrigt går vi in i oktober månad i morgon och  här i London är det fortfarande sommarvärme. Den här veckan har det varit strålande solsken och minst 25 plusgrader varenda dag. Sjukt! Vad är problemet!? Ge mig höst någon gång då!!!! Jag går runt i alldeles för mycket kläder. Största scarfen går jag runt med. Och jacka. Jag inbillar mig att vädret ska anpassa sig efter min klädsel. Det funkar inte riktigt. 

I morgon är min sista jobbdag innan jag går på långledigt. Hela tre dagar, i rad! Inte illa alls faktiskt. Funderar starkt på att vidga mina vyer och ta mig utanför Londons gränser. Är himla sugen. Vi får se vad det blir.

Jag säger som Garfield; WHAT!?
Juste, glömde en sak, i dag sattes våra fyra jättestora ställningar med julkort upp! Så om det är någon som är i akut behov vet ni vart ni ska gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar