torsdag 13 oktober 2011

Operation skaffa bättre hy..

.. startade idag. 


Min hy har blivit så extremt dålig. Jag tror att det framför allt har att göra med den brutalt skitiga luften här i London, vilken jag ju tyvärr inte kan påverka så mycket. Jag inbillar mig att skiten lägger sig som en hinna i hela ansiktet och täpper till allt som går att täppa till. Väldigt mysigt. Men jag tänker att jag ändå måste kunna göra något för att försöka påverka till det bättre, för det här är fan inte kul. Det gör ju till och med både ont och kliar i ansiktet på mig. Så here we go!

Ett första steg jag har tagit, dagen till ära, är att börja vänja mig av med vanlig mjölk (hjälp mig någon, det är ju min drog!!!). Därför köptes det igår in fyra liter rismjölk som ska ersätta den vanliga mjölken. Jag ska även prova soyamjölk för att se vilket jag ska satsa på. Jag ger det ett försök i alla fall, så får vi se om jag märker någon skillnad.

Nästa steg blir att börja motionera regelbundet igen. Starten för det blir i morgonbitti.

Jag tänkte även sluta dricka massa söta drinkar när jag går ut och i stället hålla mig till vin. Om jag ens ska dricka något alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar