onsdag 19 oktober 2011

Men jag bor ju här

Överallt blir man överöst av bilder och texter om folk som har varit, eller ska, på semester till London. "Långweekend i London i december!!", "London med mamma i helgen!" och så vidare och så vidare..

Det är en extremt märklig känsla, jag bor ju här. Vadå semester? Vadå weekend? Jag har lite svårt att faktiskt förstå att folk åker hit och semestrar, att alla inte bor här. Även om jag visst fattar att inte alla bor här, att det är jag som flyttat ifrån Sverige och det är jag som går emot strömmen (nåja) och inte alla de svenskar som kommer hit och är turister. Det är jag som är konstig, inte dem. 

Trots att jag nu har bott här i exakt sex månader och nio dagar, trots att jag har kortare tid kvar än vad jag redan spenderat här, så känns det fortfarande väldigt overkligt att jag faktiskt bor här. Samtidigt som jag verkligen känner mig som en riktig Londoner, samtidigt som det här känns så himla självklart och samtidigt som jag ser på turister som dem, något jag inte är en del utav.

Livet är bra märkligt. Men det är fint också. Jag gillar't!


Jag har, tro det eller ej, också turistat i denna stad.  
Dock "i min egen stad" så att säga, för jag bodde ju redan här då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar