lördag 15 oktober 2011

Det enda negativa med hösten är att det blir mörkt så tidigt, och det är inte ens alltid en negativ sak.

Vädret i dag har varit helt perfekt! Höstigt kyligt och strålande sol. Älska.

Jag fastnade lite nere hos Laurea när jag var på väg ut för att springa en runda. Vi har ju så mycket att prata om hela tiden. Tänk att samtalsämnena aldrig riktigt tar slut, trots att vi pratar i flera timmar varje dag. Fantastiskt! Killarna hann vakna till liv och komma ner innan vi hade pratat klart, och innan jag kom iväg ut. Det blev en del prat om gårdagens fest, lite skrattande åt deras dagsform innan jag faktiskt kom iväg ut på min lilla springtur. Men ut kom jag, och sprang gjorde jag. Jag sprang bort till parken. Stannade till och gjorde en hel hög med styrkeövningar. Njöt av vädret, njöt av livet i parken. Sprang tillbaka. Totalt tog det hela ca en halvtimma. Helt okej om jag får säga det själv, även om det inte alls är bra. Långt ifrån. Men va' fan, man måste ju som sagt börja någonstans!


När jag kom hem tog jag mig en riktigt lång dusch och har sedan sminkat mig ordentligt (hemma framför spegeln och inte på tuben/busse, för en gångs skull). Och nu sitter jag så fint och kollar upp det här med att gå en engelskakurs igen innan jag åker hem. Och om en halvtimma eller så ska jag sätta mig på bussen in mot staden och möta upp Victor för middag. Helt okej lördag.




Update: Nästan i skrivande stund, kommer ett sms från Victor som säger att han slutat tidigare. Med andra ord blir det till att titta på det där med engelskakurs senare. Nu måste jag dra! Talk to you later!

1 kommentar:

  1. Det är alltid kul att prata med dig :) Och vad duktig du är som joggar. Jag får försöka göra det imorgon!

    SvaraRadera