fredag 21 oktober 2011

Write the book of your life

I dag har jag längtat hela dagen efter att få komma hem och sätta mig och skriva. Inte skriva något speciellt, eller skriva jättespeciellt. Vilket som. Kanske skriva på mitt livsverk, eller bara skriva en dikt. Skriva ett blogginlägg eller skriva ett brev. Bara allmänt skrivsugen helt enkelt.

Martin på mitt jobb håller på att skriva en bok. Det vill jag också göra. Jag har så himla många gånger tänkt att jag ska börja. Men så blir jag distraherad, något kommer emellan. Varenda gång. Men en dag kommer jag att skriva en bok. Det står till och med med på min "att-göra-innan-jag-dör-lista". Skriva en bok. Författare: Julia Sköld. Hade inte sett illa ut alls faktiskt. Eller man kanske skulle ha ett artistnamn; Powerpippii. Får tänka på saken. Ska nog börja öva på autografer nu innan jag går och lägger mig.

Vad tror ni om den här röda-mattan-posen?

Eller ska man satsa på att le?
Eller kanske rakt framifrån?




By the way så trivs jag så himla bra på mitt jobb. Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar