lördag 8 oktober 2011

Vart tog livet vägen?

Lissie Feat. Ellie Goulding - Everywhere I Go

Skön lördags musik. Tänk att det redan är lördag. Shit!! Veckorna inte bara springer, de kutar fan!! Det en kund som påpekade det igår på jobbet. 

Vi stod och prismärkte julgranspynt;
"Tänk va, redan julgrejer.. Vart tog året vägen tänker du då! Och i dag är det fredag, vad hände med veckan!? Mhm!! Så är det med livet också! Tänk på det!!"

Han lät lite skum och barsk på tonen när han sa det. Lite anklagande nästan. Förlåt att du inte vet någonting om mig liksom. Förlåt att du är bitter för att ditt liv inte blev som du tänkt dig, för att du inte har hunnit med allt du velat göra och, förlåt, för att du antagligen är inne i någon sorts livskris.
 Mycket märklig man de där.

Själv känner jag ingen stress alls över livet. Bara lite stressad över hur jag ska hinna med allt under min sista tid som Londoner. Jag ska nog göra en lista med saker att göra innan jag flyr landet. StruktureratPlanerat. Vi får se om jag delar med mig eller ej. Läser för övrigt topp 10 London som färdlektyr på mina resor från jobbet. Himla fint faktiskt. Fan vad jag svamlar. Ska sluta med det nu. Fred ut. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar