söndag 17 april 2011

Torsdag - Musikal vs. Japanese food

Dagen till ära stod det Musical - We will rock you och Japanese Restaurant på vårt kära "social programme". Jag ville så klart gå på musikalen. 30 pund för bästa platserna. Det hade varit himla fint. Men det fanns inga biljetter kvar..... Ledsen blev jag. Dock har jag sett musikalen hemma i Svea rike, men den var ju grym. Och dessutom kan man väl aldrig se för många musikaler? Eftersom att jag inte fick någon biljett den här veckan lovade Nick att han skulle sätta upp mig på listan för nästa vecka. Då är det Billy Elliot. YESYESYES!!! (och veckan efter är det Phantom of the opera!, jag ska försöka gå på båda).

I stället bestämde vi (jag, Victoria, Jerome, Victor, Vanessa, Joyce) oss för att gå med och äta japanskt. Så vi tog oss bort till Leicester Square, där den andra Kaplan skolan ligger och där mötesplatsen var. När vi kommer dit är det nästan en timma kvar tills vi ska mötas så vi bestämmer oss för att gå till en pub i närheten och ta en drink.

I baren satt det en väldigt full britt. Han pratade med Victor och påstod att han inte fattade vad Victor sa. Han var väl för full...

Victoria, Jerome, Joyce och Vanessa
Joyce, Vanessa, jag och Victoria
Mojitos!
Vanessa och Victor
Sen var det dags för mat, så vi gick bort till mötesplatsen och Jerome valde att åka hem i stället. På mötesplatsen stod det nästan bara japaner. Hur faschinerande är inte det då?

Det var en väldigt speciell man med också. Han var elev på Kaplan Leicester Square. Jag vet inte hur många gånger Victoria sa att han måste ha något fel i huvudet. och jag tror faktiskt att han hade det... eller så var han bara lite speciell. Han också.


Den underliga mannen!!!
Min mat; Bentolåda med lax!

Efter att vi hade varit och ätit gick jag, Vanessa, Victoria, William (en belgisk kille från den andra skolan) och en fransk kille (som jag inte minns namnet på, också från den andra skolan) till en pub i Camden. Restaurangen vi var på låg också i Camden, så det passade bra. 


Camden alltså, vilket ställe!!! Helt galet, jag blev helt lycklig! Det är så galet där. För varje steg vi tog var det något nytt man fäste blicken vid. Varje gång blev jag alldeles till mig och bara pekade och "åååh" och "och titta där!". De andra bara skrattade åt mig. 




På puben vi gick till var det liveband, vilket var riktigt grymt. Jag gillade bandet och hela stället riktigt mycket! Det blev en grym kväll och när vi gick där ifrån fick vi veta att det är Amy Winehouse's favoritställe. Hon bor för övrigt i Camden, läste jag i tidningen här om dagen. Coolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar