tisdag 5 april 2011

Man kan känna sig ensam även när man har tusen människor runt omkring sig

Jag tycker inte om att vara hemma själv. Jag känner mig så ensam då. Och just nu vill jag ha någon här hos mig. Någon som bara kan sitta på min säng, mitt golv och titta på när jag packar, städar, fixar. Den behöver inte säga ett ord, bara vara i min närhet. Det är ju just nu som jag vill att alla ska vara i min närhet som allra, allra mest. Jag åker ju snart. Det är bara fyra dagar kvar nu. Om fyra dagar sitter jag på planet till London och bort från familj och vänner, bort från tryggheten. 

Jag gör allt för att glömma bort att jag är själv. Det är därför jag bloggar, för att inte känna mig så ensam. Det är därför jag är inne på facebook, helt utan att skriva något. Jag bara är där. Där finns det människor. Jag är inloggad på skype också. Om någon skulle logga in, någon som jag kan prata med. Men jag sitter inte och väntar. Jag bara är där, inloggad. Beredd. Om.

Samtidigt lyssnar jag på musik och försöker packa.
Mina två favoritplaylists för tillfället är den här och den här.

2 kommentarer:

  1. Ååå Jullan, önskar att jag kunde sitta på din säng och hålla dig sällskap! Det vet du att jag skulle göra <3 Kärlek

    SvaraRadera
  2. Ja, fan vad jag saknar dig!! Varför åkte inte du EFTER mig liksom? Jag har ju ingen... inte ens en liten inneboende. Skulle verkligen behöva det! Kärlek min fina! <3

    SvaraRadera