måndag 25 april 2011

Brighton

Eftersom att vi, precis som alla andra, har långhelg var vi lediga i fredags och passade på att spendera dagen i Brighton. Efter ca en timmas resande med tåg var vi framme. Vi var 11 personer från början och sen, lite senare, kom det en hel drös till som vi mötte upp. Totalt var vi nog runt 20 pers. Jag kände inte alla, men det gjorde ingenting, för det gjorde ingen.

En av tjejerna som vi åkte med var väldigt jobbig. Hon betedde sig som en lärare och räknade in oss med jämna mellanrum. Vi var hela tiden tvungna att hålla ihop, och var någon för långsam blev hon irriterad. Vi höll ut ungefär halva dagen, sedan var vi tvungna att trotsa henne och jag, Victoria, Victor och Margrit gick och satte och på Hilton Hotel's uteservering. Där de för övrigt spelade både ABBA och Roxett, och solen sken och det var varmt trots att klockan var kväll. Fint som sjutton var det. 

Någon timma senare bestämde vi oss för att leta upp ett ställe att äta på och fann en liten härlig restaurang mitt i den lilla staden. Där beställde vi in en varsin förrätt som vi avnjöt, och tog sedan tåget tillbaka hem till London. Någon gång runt elvasnåret satte jag nyckeln i låset och tassade upp till mig igen. Riktigt härlig dag.

















Med ABBA i lurarna satt vi och diggade i varsin solstol
(kan tillägga att det var Victor som stod för musiken, inte jag)


Eftersom att jag inte har någon annan väska än min ryggsäck så får den följa med överallt.
Victor har börjat skämta om det och mobbar mig lite smått för det.
(Här om dagen sa han att han hade hittat en stor väska, som var snygg.
Och att jag kanske skulle köpa den)










Lägg märke till brudparet som sitter i karusellen.



Sallad med jätteräkor, vitlök och lite annat. Smarrig var den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar