söndag 17 april 2011

Lördag - Swedish crew

10 ringde klockan och det var dags att stiga upp. Efter blott fem timmars sömn! Lite trött var jag allt, men bara lite.

Date med Fia, som från början är Lovisas kompis från Öland, stod på schemat. Klockan 13 vid Picadilly statyn var det sagt. Så där möttes vi. Vi gick till Starbucks för en fika och avancerade sedan vidare till Nothing Hill där vi mötte upp Fias kompisar (som också är svenskar). Vi gick på marknaden. (Alla dessa marknader! Jag blir alldeles lyrisk! Det är fantastiskt, looove it!!). Efter att vi gått på marknaden åkte vi hem till en annan av Fias svenska London-kompisar. Och så kom det en fjärde svensk London-kompis dit också. Och där satt vi och pratade och lyssnade på nostalgimusik och tiden gick. Plötsligt var klockan närmare åtta, tiden bara rinner iväg!! Några skulle ut, men inte jag och inte Fia. Så vi åkte hem. På vägen till tunnelbanan gick vi och köpte chips, choklad och cola.


Oxford street en helt vanlig lördag
Två timmar senare var jag äntligen hemma! De är så himla fiffiga här i London, så under helgerna stänger de ner halva tunnelbanesystemet. Plötsligt blev det ännu krångligare (eller i alla fall tar det mycket längre tid) för mig att komma hem. Jag bor ju nästan längst ut på linjen... Kul värre.


Det blev tunnelbana, byte till annan tunnelbana (på samma linje), gick av och trodde jag kunde byta till en annan tunnelbana alternativt buss, fick veta att jag måste ta tunnelbanan igen, men inte hela vägen fram. Gick av på en annan station och tog bussen, men inte ända fram. Stationen innan min var slutstationen. Perfekt. Tunnelbanan en station. Greatgreatgreat!


Det var en trevlig dag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar