söndag 10 april 2011

The french family

Den franska familjen har anlänt. Igår kväll kom de. Och jag satt där nere vid TV:n för att jag skulle vara där när de kom, tänkte jag.. Och jag väntade och väntade och väntade.. Till slut insåg jag att "shit, jag sover ju nästan.." så jag stängde av TV:n och gick upp på mitt rum och skypade lite med Jossan och sen gick jag och lade mig. Ca tio minuter efter att jag hade gått upp ringer det på dörren och den franska familjen anländer...  såklart. Jag väntade ett tag (för att de skulle hinna komma in och bli runtvisade) och sen gick jag ut och skulle tvätta bort sminket och borsta tänderna, i hopp om att naturligt bara stöta på de där ute och då kunna hälsa på dem.. Men det misslyckades. Det var ingen som var utanför sitt rum då.. så jag gick och lade mig utan att ha hälsat på dem och gjorde det i morse i stället. Det är tre döttrar, 14, 17 och 19 år och så mamman och pappan. Jag åt frukost tillsammans med tjejerna och pratade lite med dem. Hon som är 17 och pappan kommer att plugga engelska tillsammans med mig på samma skola, så då får jag i alla fall sällskap. Det är bra!

Jag frågade dem vad de hade för planer för dagen och de visste inte riktigt, de hade inga. Så jag frågade om de visste var skolan ligger, det visste de inte. Så jag föreslog helt enkelt att vi kanske kunde åka och kolla. Men det ringde inte riktigt några klockor där.. fick ingen respons direkt.

Sen när de var på väg ut, en stund senare, hela familjen passade jag på att gå ner för trappan i hopp om att de kanske skulle fråga om jag ville följa med eller så.. men nej. De är ju här på semester så de vill väl passa på att göra saker hela familjen tillsammans. Trist, för nu sitter jag här själv. Men jag har skypat med både Lovisa och Malin i dag och Love en stund. Så om någon timma ska jag iväg och träffa Love. Så jag slipper vara själv! Det blir trevligt!

Jag ska tillägga att alla verkar trevliga, så det är inga problem på så sätt! Men det blir nog bättre i morgon när vi har varit i skolan. Dock ska fransmännen bara vara här i två veckor, jag hade för mig att det var fyra. Men jag hade fel..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar