söndag 17 april 2011

Onsdag

Den här dagen hände det inte så mycket. Jag åkte in till stan tidigare och mötte upp Margret vid Oxford Circus klockan 9.30 som vi hade bestämt dagen innan. Och sen gick vi i affärer. Det var lite jobbigt. Vi pratade inte mycket med varandra. Hon pratar hemskt dålig engelska och hon är från Schweiz så hon bryter brutalt mycket och pratar extrem tysk-engelska. Och hon ville säkert bara väl, men bara för att jag sa att jag skulle behöva en väska så var det det enda jag fick titta på. Så fort vi gick in i en affär tittade hon vilken våning väskorna var på och så sa hon "väskorna är på plan 2" och så gick hon dit. Och sen när vi hade kollat klart på väskorna så gick hon. Vände sig mot mig och sa "finished?". Jag sa bara ja, eftersom att jag inte orkade bry mig riktigt, tänkte att jag kan titta på resten en annan dag. Då sa hon "goot" och så gick vi. Och så där höll det på, från butik, till butik, till butik.... Sen var vi tvungna att åka tillbaka till skolan. Jag sörjde inte det så jätte mycket.

Efter skolan träffade jag Love en stund. Jag hittar fortfarande väldigt dåligt i denna stad så det var ju ganska spännande när Love säger "gå mot SoHo". "Okej... ehm, jag ska försöka" säger jag. Jag försökte. Jag frågade folk om vägen. Gick dit de pekade, gjorde som de sa. Varje gång jag passerade en karta kollade jag att jag var på rätt spår. Det var jag, tyckte jag. Love ringer och frågar var jag är, och säger att jag har gått helt fel. VA!? haha Vi stod vid varsin karta och försökte komma överens om hur jag skulle gå för att det skulle bli rätt och till slut hittade jag honom (jag tror inte alls att jag hade gått fel, men han påstår det...). Vi gick in i ett köpcentrum och satte oss på ett café och pratade en stund för att sedan vandra vidare mot Loves jobb. Där skildes vi åt, jag åkte hem och han gick och jobbade. 

Värsta kostymnissen på tunnelbanan.
Jag tyckte det var roligt att han hade rosa strumpor så jag kunde inte låta bli att fota.


På kvällen var det en fest som skolan anordnade, den officiella vårfesten. Jag hade tänkt gå, men de enda jag hade numret till var Vanessa och Margrit. Jag skickade iväg ett sms och frågade om de skulle gå. Vanessa svarade "No, I don't like that kind of partys". Margrit svarade att hon skulle gå, men hon hade fan sämre koll än jag. Och jag som inte hade någon koll alls....... (vad är det med folk på det här stället att inte ha koll!?). Jag försökte hitta info om festen, hittade en del.. men kom till slut fram till att jag inte pallade ta mig in till stan eftersom att tunnelbanan slutar gå så tidigt så skulle jag ändå inte hinna vara där så länge, så jag bestämde med Coline (den franska tjejen som också bor här) att vi skulle gå på festen på fredag i stället, tillsammans. Dagen efter frågade jag Margrit om hon hade varit där och hon sa att hon inte hade hittat stället men att hon hade hittat ett annat ställe. Helt själv... hon är lite speciell..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar