torsdag 21 april 2011

Dansa samba med mig!

Fan va hungrig jag är! Men jag är inte sugen på vitt bröd med nutella längre. Inte jordnötssmör eller hallonsylt heller. Kanske skulle ta en frukt... Hmm, frukost är ju inte riktigt min grej, men jag måste äta något känner jag, jag är så jävla hungrig.

Samban igår. Träffade en norrman för första gången sen jag kom hit, dock var han inte en Kaplan-student och en man i sina bästa år (han hade kunnat vara min pappa!) och till råga på allt riktigt dyngig! Men han var ganska rolig. Han var där tillsammans med en brittisk kille (inte fullt så gammal som han själv). När jag sa att jag kom ifrån Sverige sa britten direk "åh, obba obba obba" Jag fattade ingenting. Så han började sjunga på Dancing queen, då fattade jag att det var ABBA han menade. Han är den första som ens har nämnt ABBA. Och i tisdags när vi var på baren nämnde Luciano Ibrahimovic också. I övrigt är det ingen som har sagt något om våra härliga svenska kändisar eller stoltheter, lite faschinerande ändå... Luciano undrade för övrigt om jag hette Ibrahimovic - som om alla svenska skulle heta det liksom!

Hur som helst, tillbaka till gårdagen. Den fulla norrmannen började, så fort jag sa något som han tyckte var fel/ bra/ dåligt/ upprörande, skrika "faaaa-aaaaaan, helvete, faaaa-aaan". Jag flashade så klart med mina Norgeskills och sjöng Rosenborgs signatursång(!?) för honom. "Faaaa-aaaan, helvete, faaaa-aaaan" och så höll han sig om huvudet! Det var visst fel lag.....

Britten och norrmannen sjöng även små grodorna som någon form utav snapsvisa. Dock måste de ha, antingen gjort om texten, eller sjungit på norska. Eller så var de bara allmänt dyngiga. Kan ju vara det också.....

Victor och Victoria

Luca och Victor (Victoria på kanten)

Kaplan-studenter

Det här var efter själva "lektionen" 

Vet inte vad tjejen heter, men hon är tysk i alla fall
och går också på Kaplan i Covent Garden. Och så är det Luca.

Sen var det dags för sambaaaaaa!! Det var som en rund dansbana i mitten av rummet - typ som vilken folkdansbana som helst. Där samlades alla som ville dansa och så var det två instruktörer som stod längst fram och visade. Ungefär som på ett friskispass. Fantastiskt! 

Jag var den som dansade och gick in mest för det utav mina vänner. Så klart, det var kanske inte så förvånande. Det var i alla fall väldigt roligt (men varmt)!! Victoria filmade, så jag ska se om jag kan få den filmen så kanske den kommer upp här någon dag!!

I dag är det musikal på g! Billy Elliot. Åh, vad jag ser fram emot det!! Jag har längtat ända sen förra veckan. Sen efter musikalen ska vi sätta oss och käka på någon restaurang och sen blir det Easterparty på en klubb här. Och sen i morgon är vi ett gäng som har planer på att åka till Brighton över dagen! 
Kul, kul, kul!! 

3 kommentarer:

  1. Å det låter härligt! Saknar dig! Jag vill också vara med. Vill också se Billy Elliot som musikal. Men jag städar vinden och försöker få någon ordning där för jag vet inte vilken gång i ordningen. Kan jag förresten slänga dina stövlar med trasigt blixtlås eller ska du laga dem?
    Ha det så kul ikväll och i morgon.

    SvaraRadera
  2. Vi har i alla fall fint väder!:) Sol och värme.
    I morgon blir det traditionsenligt påskfika hos Johanssons på landet. På påskafton åker Sofia till Tess och vi till landet. På påskdagen kommer Marie & co hit - sover nog över i ditt rum.

    SvaraRadera
  3. Hahah norrmannen! Klart man måste visa all norska man kan! ;)
    Julia ibrahimovic, låter inte så svenskt ;)
    Här säger alla IKEA och ABBA när vi säger att vi är svenskar :P
    Ååå Billy Eliiot är ju så bra, vill också se! :D

    SvaraRadera