söndag 17 april 2011

Fredag del 1 - little retard grammar girl

Fredagen kom spingandes emot oss. Herregud, snacka om att det gick snabbt! Skolan lunkar på. På fredagar har jag inte min gramatik klockan 12, då är jag ledig. Men på fredagar kan man i stället välja att gå på frivilliga föreläsningar. Det är en varje vecka, på fredagarna. Den här veckan skulle Tom prata om London Marathon som går av stapeln nu i helgen.

Jag, Victoria och Vanessa hade bestämt att vi skulle ses vid 11.30 för att äta lunch tillsammans innan vi gick på föreläsningen. Så vi möttes upp i skolan och sen gick vi och åt sushi (Josephine; VAR STOLT!). Vi hittade ett väldigt billigt sushiställe. Och eftersom att jag inte tycker om sushi så kan jag inte säga om det var bra eller dålig sushi, god eller äcklig. Jag vet inte hur god sushi smakar. Eller äcklig. Vet inte vilket som är vilket.




Föreläsningen var riktigt bra och Tom, som höll i den, skulle själv springa. En del av föreläsningen gick ut på att han berättade hur man skulle träna inför ett marathon, vad man ska äta och så vidare. Intressant tycker jag! (Jag antecknade allt. Enligt honom ska man inte behöva mer än åtta veckor. Satsa?)

Efter föreläsningen var det lektion som vanligt. Vi håller på med någon gramatik; reporting speech. Jag förstår inte! Och det är tydligen någonting som man redan ska kunna när man är på min level. Så därför kan vi inte gå igenom det på lektionen. Jag pratade med min lärare efteråt och bad honom kolla på mina meningar. Det var massor med fel. Baaaah! Fattar ju inte. Han försökte förklara. Gjorde som små uppgifter till mig, sa någonting och frågade hur det blev då. Jag sa fel varje gång. Han gav mig titeln på några böcker jag kunde gå iväg och låna och om jag fortfarande inte förstår när jag har läst det och gjort uppgifterna som finns i böckerna så sa han "det är inget problem. Vi löser det." Det känns ju bra i alla fall. Men det känns ju fortfarande jobbigt, och svårt.

1 kommentar:

  1. Julietta vad stolt jag blir!! När jag kommer och hälsar på dig går vi och äter sushi där igen så kan jag säga om det var bra eller dåligt ;) <3

    SvaraRadera