söndag 17 april 2011

Den här veckan har jag lärt mig

  1. Allt som oftast är det mycket kallare inomhus än utomhus (tror det har att göra med att elen är så dyr). Man kan sitta och frysa inne och därför inte vara så taggad på att gå ut, men egentligen är det just det man borde göra. 
  2. Vilken plattform jag ska gå till och vilka tåg jag kan ta för att komma in till London.
  3. De stänger av typ halva tunnelbanesystemet under helgerna = jag blir väldigt förvirrad och vet plötsligt inte alls hur jag ska ta mig in till stan.
  4. Att titta åt rätt håll när jag går över vägen. Nu tittar jag automatiskt först åt höger, och sen åt vänster.
  5. Hur jag ska göra för att slippa tvätta ansiktet i antingen iskallt- eller skållhett vatten (här har de ju två kranar - en för varmvatten och en för kallvatten på var sin sida av handfatet). Man kupar händerna (som när man ska dricka vatten med händerna), tar först kallt vatten och sen varmt vatten i det kalla. Sen kastar man det över ansiktet.
  6. Att hitta hem utan att tänka. Jag bara går på, behöver inte ens fundera på om det är rätt gata jag svänger in på eller om det är rätt dörr jag stannat vid. Jag vet.
  7. Och så slutligen; lite engelska. En gnutta i alla fall.
Det här huset ligger precis i slutet på min gata. Jag undrar vem som bor där. Det måste vara någon speciell.
Huset ligger väldigt malplacerat, det är jättekonstigt. Det är stora grindar och murar runt om hela, huset är jättestort och det är sådant spetsigt staket uppe på muren och så är det larm in. Och varje morgon när jag går förbi där brukar det sitta en liten man där på uppfarten och rensa ogräs. Vem bor där liksom? Kungen eller?

Bredvid det stora vita huset ligger en radhuslänga. Väldigt konstig. Nu ser det inte riktigt så malplacerat ut på bild som det gör i verkligheten. Men så är det i alla fall. Jag blir väldigt nyfiken. Jag vill veta. Hur får man reda på vem som bor där? Jag kan ju inte gå in och knacka på, grindarna är ju låsta. Och larmade.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! älska kranarna i england! och att man måste kasta vattnet i ansiktet :)

    SvaraRadera
  2. Jamen, vafaaaan liksom...! Haha

    SvaraRadera