torsdag 1 september 2011

I'm on the road again

Har tagit ledigt från jobbet den här veckan. Åh, jag hade glömt hur skönt det var att ha semester, sommarlov, whatever.. bara vara ledig och göra vad man vill. Har shoppat alldeles för mycket dock. Ajajaj.. Men det är endast höstkläder som har införskaffats, så det är okej.

I går bjöd jag hit Tessan på middag. Någon form utav korvstroganoff (stavning på det?) med ris. Inte lika gott som hemma, men dugligt. Sen tog vi en långpromenad bort till en park, satt och filosoferade en stund i parken och promenerade sedan tillbaka hem igen. På vägen hem svängde vi in på Sainsbury's och köpte frukt och nötter. Väl hemma blev det filmmys; Love in Manhattan. Älskar den filmen. Så himla fin! 

Sen kröp vi alla tre, jag, Tessan och systeryster, till kojs och i dag blev det mysfrukost. Ååh, snacka om att jag har saknat att ha kompisar över, filmmys och mysiga middagar. Nu jäklar blir det ändring på det!!

I dag är planerna; Städa upp i rummet. Rensa, dammsuga. Få ordning. Söka jobb. Gå en promenad i solen. Lämna lite grejer till Second hand butiken. Byta lite grejer på Primark. Köpa ett till täcke och en till omgång sängkläder. 

Till middag blir det nog blodpudding (lyckan i det!? Som jag längtar!) och sen filmmys på det. Kan ju inte bli mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar