lördag 28 maj 2011

Slutet på en resa är början på en ny.

I dag var det min sista dag i skolan. Just i dag kände jag att det inte gjorde någonting. Men det var bara för att vi hade en annan lärare än vi har haft tidigare. Den här killen var från Wales och helt hyper. Jobbig typ. Vet inte om jag lärde mig något överhuvud taget heller. Men ända tills i dag har jag känt att det är lite sorgligt att skolan är slut, vilket jag håller fast vid. Trots dagens lektion. Jag har tyckt om att gå till skolan här och jag kommer att sakna det. Men, som man säger, där ett äventyr slutar, tar en nytt äventyr vid.


För i dag var inte bara sista dagen i skolan, det var även första dagen på mitt jobb. Faktum är att jag har ett jobb, i London. Det känns lite lätt surrealistiskt. Men det var egentligen inte en riktigt dag, utan mer som ett informationsmöte där vi fyllde i papper, fick information om företaget, allt det handlar om, deras vision och allt sådant, och även en placering. Vi var sju personer och alla blev placerade på olika stället. Jag tror Agata, som hon heter, pratade i nästan två och en halv timma (dock inte oavbrutet) och jag kände bara att det känns helt kanon och superintressant! Jag är så jäkla nöjd! Första riktiga dagen blir på tisdag eftersom att det är Bank Holiday på måndag och en himla fin grej med restaurangen (det är en restaurang kedja med hälsosam fast food skulle man kunna säga, så det är inte riktiga restauranger) är att den är stängd under helgerna vilket betyder att jag är ledig. Hur bra som helst.


I morgon ska jag köpa tre vita t-shirts och ett par nya skor som jag ska ha på mitt nya jobb. 
I'm so excited!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar