lördag 14 maj 2011

Kungligt bröllop

 Det har ju varit ett kungligt bröllop här och jag har massor med bilder som jag har glömt att visa er. Dagen i sig var helt kanon! Jag, Victor, Damian, Victoria och Cilia åkte till Hyde Park för att kolla in hela kalaset på storbildsskärm. Detta var vi, som ni kanske förstår, inte ensamma om. Jag har hört lite olika bud, ett var att det var 200 000 pers där och ett annat var att det var närmare 400 000. Jag tror på 200 000, men jag vet inte. Hur som helst var det väldigt många människor där och alla var på väldigt bra humör. Många var utklädda till brudar, brudgummar, insvepta i den brittiska flaggan och så vidare i all oändlighet ungefär. Vädret var på topp och efter allt med bröllopet var slut var det ett liveband som spelade i Hyde Park och, dagen till ära, var det massor med olika stånd där man kunde köpa diverse mat, dricka och andra roligheter. När vi hade tittat på bröllopet åkte Cilia, Damian och Victoria hem för att byta om, medan jag och Victor stannade kvar och bara glassade runt i solen. Vi gick runt och bara tittade på alla människor (jag fotade också), låg på gräsmattan och lapade sol, sjöng och dansade, hyrde en varsin cykel och cyklade ett varv i parken för att sedan lämna tillbaka dem, tog en fika och pratade killar. Klockan halv sju åkte vi sedan och mötte upp de andra igen och Victor valde att åka hem, medan vi andra gick och satte oss på ett ställe och tog en drink och gick sedan och åt en härlig middag på Nandos. Fantastic!


Hur mycket människor som helst stod och väntade längs vägkanten, och här hände det inte ens någonting.


(Victorias bild, min var så dålig)




200 hästar på promenad.






Det får bli fler bilder senare, nu ska jag slänga på mig lite andra kläder och springa iväg och titta på Eurovision finalen och äta svensk middag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar