söndag 15 maj 2011

Eurovision Song Contest från en Pub i London

I går var jag, Love, Emmy och Malin på den svenska Puben och tittade på finalen av Eurovision. Planen var att jag och Love skulle äta middag där, men de serverade visst ingen middag just igår. Typiskt. I stället fick vi springa iväg till en annan pub i närheten och beställa något. Ravioli blev det, och dyrt som sjutton. Vi fick 6 bitar var, och jag skämtar inte ens. Det var verkligen sex bitar, vi räknade. Kastade i oss dem i alla fall och sprang sedan bort till svenskpuben igen (när vi sprang iväg till puben vi åt på var det 20 minuter kvar till start). Jag var sen från första början också, för de här tunnelbanorna alltså. Arg blir jag. Och så blir jag stressad så då blir det ännu mer fel. Vi skulle mötas vid Edgware Road men det är bara det att det finns två (i mitt tycke) olika, en på Bakerloo line och en på District/Circle line. Jag hamnar på fel och hittar typ inte ut. Tittar på tube mapen var jag kan åka och byta för att komma rätt. Tycker att Paddington Station ser bra ut. Åker dit, följer pilarna till Hammersmith and City line som jag ska ta (var tvungen att springa över en hel stor tågstation), när jag väl kommer dit så står det en snubbe där och säger att den inte går därifrån den här helgen. IDIOTI. Jag springer hela vägen tillbaka igen, och får åka tillbaka med tunnelbanan jag just suttit på, åt andra hållet igen. Och tillbaka till en station jag redan åkt förbi en gång. Väl där hittar jag efter mycket om och men rätt tåg och kommer rätt. Men sent.

Sen senare visar Love mig på en annan karta att jag bara hade kunnat gå under en bro och över en väg typ, så hade jag varit rätt från början. Kul, verkligen. Jag hatar att åka tunnelbana här på helgerna.

Hur som helst blev det en lyckad kväll och det var väldigt roligt när det delades ut poäng, spänningen i det!? Och hela rummet jublade lite då och då. Så mycket känslor på ett och samma ställe. Underbart.


Men hallå, kolla själva då. Hur lätt tror ni att det är?
Sverige uppe i ledning

Love är glad

Sverige delar ut poäng

Danny presenterar Sveriges 12:a!

Glada svenskar!

Jag fångade en fin bild på Saade.

Sverige dansar och ler

Ca 50% var svenskar

Sverige. Tänk att man blir så himla stolt över sitt Sverige så fort man kommer ifrån det. Märkligt det där.

Sverige tappar.

Azerbaijan är glada, vi är glada. Vi tyckte att de var värdiga vinnare och vi tyckte att det var surt att Italien gick om Sverige det sista de gjorde. 
I övrigt tycker jag att det var synd att inte Irland vann av två anledningar. 1. Jag gillade bidraget (Känns ju förvånande, jag vet. Jag vaknade upp idag och hade den på repeat i mitt huvud. Fint som sjutton) och 2. Jag och Love hade bestämt att vi skulle åka till Irland och titta nästa år om de vann. Typiskt. Nu blir det väl Azerbaijan i stället....

Ps När jag skulle åka hem var det krångel igen. Tåget som jag brukar ta gick tydligen inte och tåggubben var skitsur och otrevligt och hänvisade mig till tunnelbanan. När jag går dit säger tunnelbanekillen att det inte går några tunnelbanor till mig den här helgen. Grattis mig. Kände mig färdig att bryta ihop av ilska, trötthet och ren förtvivlan, och övervägde skarpt att stanna på Liverpool Street Station och sova där, bara sätta mig ner där jag stod och sova. Man orkar ju inte. Men det gjorde jag inte. Några bussar senare och jag-vet-inte-hur-lång-tid var jag i alla fall hemma. Om en vecka flyttar jag(!!!!).


Ps 2 Ja, jag ringde och röstade på Sverige. Bara för att jag kunde (det var säkert sjukligt dyrt, men vad gör man inte).

2 kommentarer:

  1. Vad fint att du fotade på Tv:n! Fint att du röstade också, man blir ju nästan rörd. Och fett fin Jullan på headen!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag vet, man skulle nästan kunna tro att jag var i Düssedorf och fotade live! Helt otroligt. Ja, men det är klart jag röstade, man gör väl vad man kan liksom. TACK! <3

    SvaraRadera