onsdag 11 maj 2011

Morgonstund har guld i mun

Jag skulle så himla gärna vilja vara en morgonmänniska. En sådan där som går upp flera timmar före alla andra och bara har sin tid för sig själv. Börja dagen med att springa en runda på morgonen och sen äta en lång, härlig och hälsosam frukost. Lyssna på en och samma låt om, och om, och om, och om igen. Den där låten som bara griper tag om en och liksom inte vill gå sin väg. Den där låten som man bara älskar. Den där låten som är så fin, fast man kanske inte alltid förstår orden i den. Den där låten som säger så himla mycket ändå.

Men det här är ju inte jag. Jag är ju inte en morgonmänniska. Jag är tröttare än tröttast på morgonen och tycker att det bästa som finns är att sitta uppe halva nätterna. Och inte äter jag frukost heller. Bara ibland. Men jag skulle så gärna vilja. Dagarna skulle kännas så mycket längre och det skulle nog kännas bättre i själen. Kanske i mitt nästa liv.. eller någon gång när jag har blivit lite mer vuxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar