torsdag 19 maj 2011

Saker är på gång

Okej, i morgon ska jag på två lägenhetsvisningar och Alan har en intervju på en restaurang på gång. Den ena lägenheten jag ska till är tre irländska killar som gillar motorcyklar, skydiving (fallskärmshoppning för den som inte vet), löpning och annat roligt. De letar efter en flatmate som är på samma nivå som dem själva och,  som de själva uttrycker det "If you're a room hermit this room may not be one for you". Jag känner stenhårt att jag passar in där och håller ju ungefär alla tummar och tår jag kan för att jag gillar lägenheten, killarna verkar schyssta, de gillar mig och att allt klaffar helt enkelt.

Den andra lägenheten är ungefär på samma ställe. Det är 3 tjejer och en kille som bor där. Jag vet att en av tjejerna är från Italien, men det är allt jag vet angående nationaliteter. Den italienska tjejen kommer jag dela rum med (om jag väljer den lägenheten). Det känns väl lite sådär. Jag har försökt ringa på minst ytterligare 5 lägenheter men inte fått tag i någon. Så jag skickade iväg ett meddelande och bad de ringa upp så fort som möjligt. Dock hoppas jag som sagt på de irländska killarna.


Ser man ut så här så får man för övrigt kommentarer som "Oh, really nice girl" lite lagom sluddrigt och från en härlig,
lite lätt alkoholiserad man efter sig. Skönt att man är omtyckt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar