onsdag 4 maj 2011

20 år ung, precis på dagen

Jaha, helt plötsligt har man lämnat tonåren bakom sig och en ny era tar över ens liv. Ett nytt kapitel startas och allt känns precis som igår. Förutom att jag, igår inte skulle fått gå på Systembolaget, vilket jag däremot skulle få idag. Men nu har ju inte det så stor betydelse, eftersom att jag inte ens är på svensk mark och inte planerar att vara det än på många månader heller. Med andra ord känns det inte. Men 20 år ung, det är det de säger i alla fall.

Det jag längtar efter mest utav allt just nu är tacos på mitt svenska sätt, med köttfärs på mitt svenska sätt, guacamole på mitt svenska sätt och allt det där. Lingongrova. Kokt ägg med kaviar. En stor saftig grillad köttbit!!! Och, framför allt, mat som inte består utav pommesfrites och friterad fisk/kyckling/schnitzel/äcklig grå korv. Jag önskar mig någon sås i stället för att ha ketchup till allt och ingenting (jag som inte ens tycker om ketchup äter det i brist på annat, till typ allt). Känner mig allt annat än hälsosam och jag längtar bara efter hälsosam mat. Om tre veckor, då kan jag laga min egen mat. Oj vad fint det kommer bli!

Den som kommer först och hälsar på mig ska få ta med sig tacokrydda och guacamolekrydda! Typ i massor!!! 

1 kommentar: