torsdag 31 mars 2011

Jag ser ut som en jävla hippie

Jag sprang, det gjorde jag. Men jag gjorde det helt brutalt långsamt. Herregud jag orkade ju inte!
Shit!! Snacka dålig kondis man har gått och dragit på sig!
Men jag sprang i alla fall i en kvart. Fan. Sen vilade jag i fem (fan, fem är för mycket) minuter, sen sprang jag igen. Jag sprang i tio minuter till. Jag trodde jag skulle dö, flera gånger om under den där rundan.

Jag brukar alltid ha som mål att springa hela tiden, hur långsamt det än går så får jag aldrig sluta springa. Inte gå. Inte stanna. Jag både gick och stannade. Fan. 

Men jag gjorde det, och jag gjorde det i totalt 25 minuter. Jag måste väl vara nöjd, men jag är jävligt besviken på mig själv. Vad hände med viljan? Vad hände med den där brutala vilja, den som kan försätta berg? Fan.. Nästa gång springer jag, och jag gör det hela vägen.

När jag kom hem igen, när jag hade sprungit i mål, gick jag in och drack ett stort glas vatten, hämtade gummibandet och körde några schysta rumpövningar.

Nåja, jag har trots allt inte tränat på flera, flera veckor. Och då tränade jag ett pass och innan dess var det typ flera, flera veckor sedan jag tränade. Också. Så jag är inte i form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar