onsdag 30 mars 2011

Medan jag väntar

Jag håller på att ladda upp mina Ghana-bilder för framkallning. Det är väldigt många och det tar väldigt lång tid... Den har bara laddat upp kanske en femtedel av alla bilder, på sin höjd.

Medan jag väntar sitter jag och kikar på youtube-klipp. Sång, covers. Jag blir sjukt sugen på att sjunga, uppträda någonstans. Stå där på en scen någonstans och bara sjunga, ta i från tårna och bara sjunga, sjunga, sjunga.




Skitduktig tjej som sjunger The story av Brandi Carlile



Daniel Norberg (tillsammans med en tjej vid namn Johanna) som var med i senaste upplagan av idol. Jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat och tittat på denna. Den har blivit lite av en klassiker. Hur söta är inte de liksom!? Jag blir lika kär i dem varje gång! Om du lämnade mig nu av Lars Winnerbäck och Miss Li



Två sötnosar som sjunger Himlen är oskyldigt blå av Ted Gärdestad
Lägg även märke till msn-ljudet i bakgrunden. Lite charmigt sådär!


Samma kille, några år senare. Himlen är oskyldigt blå av Ted Gärdestad







...Och samma tjej, några år senare. Fan, fan, fan av Thåström
De verkar göra karriär på var sitt håll.. det tyckte jag var lite roligt. Måste dock säga att jag tycker att tjejen, Sandra, är duktigast.

Man kanske skulle ge guran lite tid och öva lite, bli lite grym. Sjunga lite, spela lite. Jag har ju piano också, jag vill, men har inte tålamodet och tar mig inte tiden. Framförallt det sistnämnda. Jag skulle så gärna vilja kunna. Är så himla sugen på att sjunga.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig, trots att inte bilderna är uppladdade, och är långt ifrån klara. Det här håller inte. Jag får helt enkelt lämna datorn på och hoppas på det bästa. Att vakna upp till en dator som har skött sig alldeles utmärkt och laddat upp alla bilder utan något larv.

We will see, we will see.
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar