måndag 21 mars 2011

Hej Stressad tjej!

I dag när jag vaknade kände jag bara "nej, nej, nej". Jag kände mig sjukt stressad över att jag igår somnade innan jag ens hann påbörja engelskaprovet. Vetskapen om att jag dessutom skulle jobba till åtta idag också, gjorde inte direkt saken bättre. Så superstressad till tusen åkte jag iväg till jobbet. Väl där är det första chefen säger till mig "Julia, det finns massor med tider till dig nu i veckan!". Varpå jag svarade "NEJ!". Herregud, jag hade ju panik som det var redan innan, så kommer han.. gaaah, jobbigt! (det är ju inte det att jag inte vill jobba, men just den här veckan måste jag se till att fixa så mycket som möjligt. Jag åker ju om knappt tre veckor!!!).

Jag lyckades få byta så att jag i alla fall fick gå hem en timma tidigare och dessutom gå en kvart innan så att jag hann med 18.58 bussen, vilket betyder att jag kom hem kvart över åtta i stället för halv tio - tio. Riktigt bra! Så nu har jag gjort båda engelskaproven och ska snart sätta mig och fylla i lite blanketter och skriva ett cv på engelska. Sen ska det bara skickas in.

Jag och min spanjorska när vi besökte Lummelundagrottorna sommaren 2009! 

Men först; Solsidan! (det var ju faktiskt min deal med mig själv, att jag skulle få titta på Solsidan när jag gjort proven).

3 kommentarer:

  1. Bra att du "vågar" säga nej till jobb :) du har ju en sådär 45 år kvar att jobba så du hinner det med ska du se! ;) Kul att london närmar sig! :D Kram! / Josephine

    SvaraRadera
  2. Y me gusta la fotografía! :) <3
    /spanjorskan

    SvaraRadera
  3. Riktigt kul och spännande att London nörmar sig, men fortfarande läskigt! Känner mig dock inte alls lika stressad längre, så det är skönt! :-) Me gustas tu! <3

    SvaraRadera