tisdag 29 mars 2011

Ett par blev till tre.

I dag var jag iväg en snabbis men mormor och min morbror till Sickla. Vi skulle gå på Skopunkten för att jag skulle titta på ett par skor och mormor skulle titta om hon hittade något. Planen var att vi eventuellt skulle köpa några par ihop eftersom att de har "tag 3 betala för 2" och "tag 2 och få 50% rabatt på det billigaste paret" på Skopunkten.

Vi hittade ett var sitt par skor, mormor hittade ett par till, jag kom på att jag behövde gummistövlar. Vi stod där med fyra par skor, det dummaste vi kunde göra. Räknade på vilket som skulle bli billigast, hur vi skulle lägga ihop. Mormor hittade ett ytterligare par. Vi kom fram till att det bästa skulle vara om vi köpte tre var, helst med samma pris på allihopa. Då skulle vi vinna mest. Jag hittade ett par till. Vi velade, räknade. Hade vi tänkt rätt? Brainfuckade var ett väldigt milt uttryck för hur vi kände oss. 


Det slutade med att vi gick därifrån med tre par skor var och med ett var sitt nytt medlemskap i den där fantastiska klubben på fickan. Nåja.










Jag som bara skulle ha ett par...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar