måndag 7 mars 2011

sjuka drömmar

Alltså herregud! I natt drömde jag en så sjuk dröm. Jag var fågelvakt till en lite ful fågel som satt i sin bur. Jag hade lagt alla mina kläder över buren (de bara råkade hamna där när jag kastade dem på golvet) och när det hade gått en dag kom jag på att jag var fågelvakt och att fågeln inte hade fått varken mat eller vatten. Jag letade fram fågelburen med fågeln i där under alla kläder. När den var framgrävd insåg jag att fågelfan var lite utslagen och risken var att den var död. Den bara låg där på golvet i buren i allt spån och annat och såg livlös ut. Jag fick lite panik, det var ju inte min! Gav den nytt vatten. Ingenting hände. 

Då (nu kommer det sjukaste) börjar jag plocka isär fågeln (som om det vore en telefon som blivit fuktskadad eller något) i filéer och la de liksom på tork lite utspritt i buren. Jag fifflade lite med vattnet och hällde lite på varje del....

En stund senare levde fågeln igen. Tur!

Herregud vilken konstig dröm! Någon som kan tyda drömmar? Vad betyder det här liksom? Jag kan inte låta bli att tänka på det avsnitt från Solsidan när Alex och Mia är fågelvakt till Oves heliga fågel och backar på buren så att fågeln dör. 

Ove är väl en bra söt kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar