söndag 20 mars 2011

Engelskaprov

Jag sitter och har ångest över de engelskaprov som måste göras, helst för en vecka sen. Det är en gramatikdel, en skriftlig del och en muntlig del.

Gramatikdelen är olika meningar där det saknas ett ord, uppgiften är att fylla i rätt ord. Den skriftliga delen går ut på att man ska skriva "a formal letter to the Director of Kaplan International Centers". I detta brev ska man skriva om sin utbildning, arbetslivserfarenhet och varför man vill plugga där, samt vad man förväntar sig att få ut från kursen. Sen har vi den muntliga delen. Efter att jag har skickat in gramatik- och skriftligt prov kommer det bokas en telefonintervju med skolan. De kommer då, vad jag har förstått, ringa upp mig från skolan vid överenskommen tidpunkt och helt enkelt intervjua mig om någonting som jag inte riktigt vet vad ännu... men på engelska i alla fall. Sen, efter det, ska alla prov vara klara och de avgör då vad som ska bli fortsättningen på historien..

Jag och Beatles i London, fint det kommer bli!

Väldigt läskigt om jag får säga det själv. Men jag ska nog ta mig i kragen nu och få det här överstökat.
Fortsättning följer........


PS Jag har gjort en deal med mig själv. När jag har gjort proven, då får jag titta på solsidan, oavsett  vad klockan är! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar