lördag 2 juli 2011

Det där med att byta rum..

Jag hade bestämt mig för att jag ville byta rum. Även om rummet knappt är hälften så stort som det rummet jag bor i nu och £100 dyrare varje månad så kan jag se många fördelar med att ha ett eget rum. Så jag hade bestämt mig för att om Lucy vill så kör vi. 

Så i går morse frågade Lucy mig om jag hade funderat, om jag hade bestämt mig. Jag sa som det var, att jag gärna flyttar. Hon blev lite glad/lättad och sa att vad bra, jag trodde att du inte gillade rummet i går när du tittade på det. Att du tyckte det var alldeles för litet.. så jag ville bara kolla hur det var. Det var alltså därför det blev så skumt igår och jag uppfattade det som att hon inte ville, att hon var osäker och det var massa problem. I själva verket var det så att hon blev osäker på om jag verkligen ville.. missförstånd  helt klart. Men å andra sidan visade jag väl inte så himla mycket när jag tittade på rummet. Det var mest ett jaha från min sida.

Hur som helst så har vi då kommit fram till att alla vill byta och vi bestämmer att vi ska göra det i dag eftersom att inte alla var hemma samtidigt i går och det skulle bli enklare om vi bara gjorde det i dag i stället. Frid och fröjd med det. Det lilla dilemmat som fanns var dock att Jarrod jobbar, jag planerar att åka in till stan under dagen och Lucy vet jag inte vad hon har för planer.. 

Jag gick upp hyfsat tidigt i hopp om att jag och Lucy kunde fixa med flyttandet innan jag åkte in till stan. Vi sitter i köket och pratar lite och hon berättar att hon har tänkt lite. Hon har tittat lite närmare på Jarrods rum och tycker att det är för mörkt. Hon ber om ursäkt flera gånger men säger att hon inte tror att hon skulle kunna bo där. Det är för mörkt. Hon kommer bli deprimerad. 

Så nu är planen att prata med Jarrod om saken och eventuellt blir det så (om det är okej med honom) att jag och Jarrod byter rum och Lucy stannar kvar i sitt rum. Men jag vet inte varför Jarrod vill byta och det beror också på hur mycket han betalar för sitt rum varje månad. Det rummet är mycket större än Lucy's rum och det har en dubbelsäng plus en garderobsvägg. Jag skulle gilla det. Men det beror helt på hur mycket jag måste betala för det...

Nu är planen att Lucy ska prata med Jarrod. Ingen flytt i dag i alla fall. Blir det något, blir det förhoppningsvis i morgon. I kväll ska vi ha BBQ-party här hemma! Och nu ska jag snart in till stan och möta upp Victor och hans vän och så ska vi gå och beskåda Pride paraden här i London!!

Så ja.. spännande fortsättning följer. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar