onsdag 6 juli 2011

The langer girl

I går skickade Joanna iväg mig en halvtimma tidigare från jobbet för att jag skulle åka och kolla in det nya stället, träffa folket där och få veta vilken tid jag skulle börja idag. 6.30 blev svaret på det... Trots det kändes det helt okej när jag åkte därifrån. Mycket bättre än innan, även om jag fortfarande inte var helt säker på vad jag tyckte om det här beslutet.

Hur som helst, klockan 6.30 var jag på plats i morse och placerad som "the langer girl" (gav mig den fina titeln själv) + att jag helt plötsligt, efter att ha gjort det där i två dagar, skulle lära upp en annan tjej. Traineen gick och blev trainer. Kände mig lite grym ändå. Kände att jag hade sjukt bra koll för att knappt ha gjort det där! (fast, fan vad jag inte ska lära ut till andra... jag blir så irriterad när de inte fattar/klarar på första försöket. är dock sjukligt bra på att dölja det).

Det var sjukt nice och tiden gick väldigt snabbt! Men sen... från 11 stod jag i kassan och där hände det inte mycket alls.. Varje minut kändes som en timma och jag tror vi hade i genomsnitt 2 kunder per timma... och jag hade lovat att stanna till stängning (18.30)! Kan ha varit den längsta arbetsdagen någonsin... bara för att det inte hände något.

Dock blev jag hemskickad 45 minuter tidigare just för att det var så dött...

I morgon ska jag få träna på att göra kaffe!! (eller det vet man aldrig... men förhoppningsvis blir det så i alla fall!) Åhej åhå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar