torsdag 21 juli 2011

Changed my mind

Heee hee

Jag ändrade mig. Ska på speed flatmating den 1:a augusti i stället, då är det för Camden området. Och det är ju faktiskt där jag vill bo! Dessutom blev jag mycket senare än vad jag hade räknat med.. kollade fel på bussarna. Typiskt. Var ändå rätt taggad på att åka dit i kväll. Hur som helst, många undrar säkert vad det är jag pratar om överhuvudtaget. Så jag ska berätta.

I dag är det den 21 juli (om någon hade missat) och jag har i dag bott i den här lägenheten i precis två månader (snacka om att tiden går fort, och jag har inte ens haft roligt hela tiden. Bara nästan). Kontraktet är skrivet för tre månader och jag har nu två val, stanna och skriva kontrakt för ytterligare tre månader eller se mig om efter ett annat boende. Och jag har haft en otrolig beslutsångest kring detta, men nu till slut (väntade in i det sista) har jag bestämt mig för att flytta. Inte för att jag inte trivs, för det gör jag verkligen, och speciellt nu med mitt nya, egna, stora rum och stora säng (idiot tänker kanske vissa nu). Men så här är det.

1. Det är det två andra svenska tjejer som bor här (absolut inget fel på dem, jättetrevliga och härliga båda två!) och jag är ju här för att prata engelska = jag kan inte bo med svenskar. Jag vet ju hur jag, och de allra flesta andra människor på denna jord är, vi gör det som är bekvämast = går det att prata svenska kommer jag göra det = jag kan lika gärna åka hem till Svea igen. Och det vill jag ju inte!

2. Jag ser det som en möjlighet att träffa och lära känna fler nya och intressanta människor = jag vidgar min vänskapskrets = jag har större valmöjligheter när jag vill hitta på något med någon.

3. Jag får lite variation, vilket jag gillar. Variationsmänniska som jag är.

4. Jag får möjlighet att lära känna ytterligare ett område här i London.

Men (igen, jag vet) det är också en stor risk. Och risken är ju att jag byter ner mig. Men man måste våga riskera och chansa lite här i livet. Jag säger som jag brukade säga när vi körde flaggan på idrotten i skolan "Våga chansa! Om man inte chansar kan man inte vinna!"


Men det är fortfarande svårt att motivera mitt beslut för mina flatmates. Hur förklarar man varför man vill flytta när allt är bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar