torsdag 17 februari 2011

Stolt som tuppen!

Mitt liv känns underbart! Jag är lycklig och känner mig sjukt stolt över mig själv.

Nu när jag är ledig i nästan två veckor har jag passat på att fixa i mitt rum och nu gör jag det verkligen. På riktigt! Jag har börjat försöka gå upp i bra tid på morgonen, det vill säga så tidigt som möjligt. Oftast har det blivit någon gång mellan åtta och tio. Och den som känner mig vet att det är sjukt bra för att vara mig. Det är nämligen så att jag är nog en av Sveriges tröttaste människor. Jag har verkligen sjukt svårt att gå upp på morgonen och dessutom älskar jag att sitta uppe nattetid. Det gör inte direkt saken bättre. Det finns nog ingen som kan tvinga mig att gå upp, jag är nog världens mest morgongriniga människa. Men allt det här till trots så har jag kämpat och lyckats ta mig upp tidigt. I flera dagar.


Dessutom har jag, trots att jag är usel på det, börjat försöka få i mig lite frukost på morgonen. Det går sakta men säkert skulle jag väl vilja påstå.


Och till råga på allt håller jag på att rensa i mitt rum. Det är verkligen storrensning! Och återigen, den som känner mig vet att, jag har sjukt mycket grejer och att jag är som en liten hamster som spar och spar och spar. På allt. I dag har jag suttit nästan hela dagen och rensat bland mina tidningar, jag hade sjukt många. Jag har varit iväg och slängt två papperskassar med papperssopor och fyllt en tredje. Nu är jag inne på min fjärde. Det tar aldrig slut och det gör lite ont i hjärtat att rensa och slänga. Men just nu är jag inne i ett sjukt flow!

Man börjar se mitt golv nu!!! 
Jag är stolt som tuppen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar