måndag 21 februari 2011

Go'a Götalaborg

Göteborg är väl bra härligt!? 

I morse hade jag och Emma fika-/ frukostdejt med Marika på ett supermysigt franskt Café inne i den härliga Göteborgska staden. Planen var brunch, men vi kom dit en timma för sent och hade därmed missat brunchen. I stället blev det en varsin macka - Baguette med tonfiskröra blev det för min del. Och till det nypressad Juice. Hur gott?


Tur att det blev en sådan bra bild........

På caféet blev vi kvar ett bra tag och bara pratade och hade det allmänt bra. Så himla kul och träffa dessa tjejor! Det var så länge sen sist.

När vi kände oss lagom sega masade vi oss upp ur fåtöljerna och gav oss ut för lite shopping. Mitt enda önskemål med den här lilla vistelsen var ett besök på Rut m.fl. Så det har vi tagit oss an idag.

Tre par byxor, en kavaj och ett mobilt bredband fick jag med mig hem. Telenorkillen försökte sälja både en telefon och ett nytt abonnemang till mig. Där stod han och snackade på sin breda göteborska och jag kan liksom inte göra annat än att le när jag hör det! Jag skulle kunna råka köpa allt det där bara för att jag tycker det låter så härligt med göteborskan, han skulle kunna lura mig hur lätt som helst.

Jag älskar dialekter. Ge mig!


Emma är i pysslartagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar