söndag 20 februari 2011

Hej då Stockholm, Hej Göteborg!

I dag är jag trött. Just nu sitter jag hemma hos Emma i Göteborg. Själv. Emma är och tränar.

I fredags var vi ute, planen var att gå ut och veva, men vevandet blev det inte mycket av. Vi fastnade vid ett bord med trevliga människor hela kvällen och gick inte därifrån förns stället stängde. Det blev en mycket trevlig kväll. Den började med middag hemma hos Josephine och sen blev det utgång. Någon gång strax efter fyrasnåret tassade vi in hemma hos Josephine igen och där låg vi sen och pratade ett tag innan vi slocknade båda två.

På morgonen kom Karin på frukostdejt med nybakta scones och jag och Josephine gjorde lite fotoalbum innan det var dags för Jossan att åka och knega lite.

Karin gick hem till sig och jag åkte hem till mig och innan jag hann komma hem ringde de och undrade om jag kunde komma och jobba. Så det slutade med att jag åkte och jobbade några timmar jag med. När det var slutknegat åkte vi in till stan och åt på en sushibar och sedan blev det lite barhäng. Jag äter egentligen inte sushi, men igår fick jag för mig att det var dags att lära sig. Och jag måste väl erkänna att det inte var så äckligt som jag mindes det... jag kan nog lära mig äta det med.


Eftersom att vi jobbade stängning så var vi sent ute redan från början och det blev sent.. lite för sent. Vi åkte hem till Berges för att titta på film, men innan dess var jag tvungen att köpa min tågbiljett till Göteborg och jag insåg då att de inte var läge att titta på film utan att jag behövde åka hem och hämta min packning i stället för att sen åka direkt till centralen. Väl på centralen var tåget en timma och tjugo minuter sent, och det var kallt på centralen. Även inne. Så det var inte kul. Och trött var jag.






Sen sov jag större delen av resan. Trött är jag nu också. Det känns att jag har sovit för lite de senaste nätterna. Men det var det värt!

Nu väntar jag på att Emma ska komma hem från träningen och sen ska vi titta på Solsidan och Wallander och äta chips och ostbågar. Mysigt värre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar