söndag 13 februari 2011

En riktig toppenhelg!

Ojojoj, vilken toppenhelg jag har haft!

Det började i fredags med en underbar överraskningsfest för Josephine som fyller 20 i dag! Anna hade samlat ihop alla kompisar hemma hos Josephine och när hon kom hem stod alla inne i vardagsrummet och sjöng Ja må hon leva. I början stod hon bara där och stirrade, hon var så chockad. Sen när chocken hade lagt sig och sången var slut gick hon runt och kramade alla och tackade så himla mycket. Åh, hon är fin!



Förberedelser
Sen blev det presentöppning följt av mat och trevligt umgänge och därefter utgång. Allt var så perfekt. När vi var mätta på dans åkte jag och Malin hem till henne och så sov jag där. När vi kom dit var lillasyster Jossan vaken och vi satt och småpratade med henne och myste ner oss där. Efter någon timma komma mamma Eva in för att säga hej då och krama lite på oss. När Eva hade gått tog jag och Malin med oss ett var sitt täcke och gjorde i ordning oboy och mackor (jag gjorde en specialare; oboyen gjordes på hälften mjölk och hälften ovispad grädde och på mackorna hade jag ost, tomat och banan. Supersmarrigt!) och lade oss i soffan och somnade till The Holliday. Hur mysigt som helst.


I väntan på födelsedagsbarnet..
Malin, min lilla pärla! 
På lördagen vaknade jag upp runt nio och kände mig utvilad. Vi gjorde frukost och tittade klart på filmen och sen gjorde vi oss i ordning och min dag fortsatte med att jag mötte upp Josephine och gick på Blueberrys mässa för utlandsstudier och sedan lunchade vi på Waynes coffee. 


Runt halv sex åkte jag sedan och mötte upp Anna, Jenna och Rasmus för att åka till Christoffer och Uppsala. I Uppsala vankades det middag, sällskapsspel och vin, och fler gamla klasskompisar. Totalt var vi cirka tio personer. Andreas ungerska flickvän var också med och hon gjorde en supergod ungersk gryta med kyckling och massa grönsaker till middag. Till det åt vi färsk pasta! Efter en riktig toppenkväll åkte några hem och vi andra slocknade utspridda i lägenheten.

I Uppsala. Man sitter där det finns plats! Mysigt.
Middag
I morse lektes det!

När jag sen kom hem i dag sken solen och jag hade inget speciellt planerat så jag ringde mormor och tänkte att vi kunde gå en promenad, men hon var redan ute och gick. Så hon gick hem och så kom jag dit i stället och där fikade vi  och pratade och sen blev det en långpromenad som avslutades med att vi mötte upp min morbror och åt på restaurang. Kött och potatisgratäng! Efter maten blev det en ordentlig promenad hem till mormor igen där vi tittade på tv ett tag och sov lite i soffan och sen tittade vi på Solsidan.

Efter Solsidan traskade jag hem och möttes av en glad lillebror som var taggad på Narnia (vi håller på och läser dem, han och jag, så mysigt så). Och Narnia blev det.

Jag är sjukt nöjd med hela helgen och det är med ett lyckorus genom hela kroppen och en känsla av att vara lite allmänt hög på livet, som jag nu belåtet går och lägger mig med ett stort leende på läpparna. I morgon vankas frukostmöte här hemma med Josephine och då ska det fortsättas med röjandet i mitt rum.
Good night, sleep tight

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar