fredag 24 juni 2011

Silledill, silledill med potatis till

Tror det är första gången i mitt liv som jag inte sitter ute på landet och äter silltårta, vinner dragkampen åt Norra, dansar runt midsommarstången (och retar mig på lektanten) och rusar hem till stugan när regnet kommer tillsammans med familjen. Första gången i mitt liv. Det kan bara betyda en sak - jag har växt upp och blivit vuxen. (Dock saknar jag silltårtan något sjukligt. Den som endast dukas fram på midsommar, årets höjdpunkt och jag missar det (jag är fan sämre än gnaget). Nu måste jag ju vänta ett helt år till........). Äter sill och potatis i morgon åtminstone... och så har jag faktiskt köpt gravad lax och gravlaxsås också. På Ikea. Himla fint ställe faktiskt.

I morgon dansar jag förhoppningsvis runt en midsommarstång i Hyde Park, och det är inte fy skam det heller. I kväll blir det först hej-då-pub på Princess Louise och sen fortsätter kvällen med hej-då-röj i Camden. I morgon åker nämligen både Fia och Hanna hem.

Glad midsommar på er!

1 kommentar:

  1. Undrar hur det gick för Norra på dragkampen när inte du var med.
    Och ja du är ju ingen tonåring längre precis!

    SvaraRadera