tisdag 28 juni 2011

Just another beer.. and an hamburger.

Jag har varit dålig på riktiga uppdateringar på sista tiden, ska försöka ta igen det nu då. Var inte arga på mig! 

För två veckor sedan, tror jag att det var, möttes vi upp några stycken (en helt vanlig måndag) och gick till en Pub (en ny faktiskt!) och tog oss några öl/cider. Supertrevligt! Efter några timmar avancerade några utav oss vidare för att finna en restaurang där middagen skulle intas. Planen var att hitta ett riktigt nice Steakhouse, äta en ordentligt stor och saftig köttbit och bara njuta av livet lite till. Vi hittade ett antal Steakhose, bestämde oss för ett av de. Spatserade in, satte oss runt ett bord, kollade menyn, kollade priserna. Blev chockade och smög lite fint ut igen... En köttbit för £28 en helt vanlig måndag skulle ge oss alla ett ordentligt hål i plånboken (hur skulle vi då dessutom kunna behålla de små slantarna som skulle bli över..!?). I stället föreslog jag, eftersom att jag hade positiva erfarenheter därifrån, att vi skulle gå till Byron och käka oss en riktigt schyst hamburgare i stället. Jag fick med mig allihopa på den idén och när vi sedan väl satt där med våra hamburgare var det ingen som direkt klagade! Hamburgarna på Byron är nämligen som hemgjorda hamburgare och så kan du välja på massor utav olika sorters ostar att ha på, olika såser, sides och lite annat smått och gott. Dessutom är det hyfsat billigt! Hur underbart som helst.












Bilder från Byron kommer i ett nytt inlägg om en liten stund bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar