tisdag 28 juni 2011

Har jag berättat att jag älskar gay people?

Fredagen samma vecka som jag var och vinkade av Love spenderades med Fia, Stina och fyra gay-killar i en lägenhet i London. Till en början i alla fall. Dessa killar kan vara det gay-igaste jag någonsin träffat. Herregud vad roliga! Jag kände mig som mannen i gänget! Och till saken hör också att jag har flera gaykompisar. Så jag menar, det var inte så att det här var de första bögarna jag träffade i mitt liv. Att förklara på engelska (för några andra vänner som inte var med) hur någon som är bög kan vara mer eller mindre gay var inte det lättaste. Hur säger man att dessa "gay-people" var det mest gay jag varit med om? När jag försökte undrade någon hur jag menade, antingen är man väl gay eller så är man det inte. Eller? Medan i Sverige är det mer ett uttryck och saker, gester, tillställningar, människor, kläder och till och med färger, kan vara mer eller mindre gay. Jobbigt det där när vissa ord krockar i de två språken.. ord som är lika, men betyder olika. Det är ungefär lika lätt som att förklara lagom.. jag har funderat på hur jag skulle göra det nu i flera dagar, men än har jag inte riktigt gett mig på den utmaningen. Jag fortsätter nog att fundera en stund till i stället.

Hur som helst så var det förfest i lägenheten och sen åkte somliga iväg till Heaven som är en gigantisk gay-klubb här i London(!), medan andra (jag och Fia) åkte hem (till mig och skedade i min säng). 





























Vissa bilder är tyvärr lite suddiga, men jag kunde inte låta bli att ta med de ändå. Ber om ursäkt för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar