onsdag 21 december 2011

Det här med Sverige och sånt.

Sverige. Det är visst där jag befinner mig nu. Det är lite märkligt, på ett ganska skönt sätt. Saker och ting har förändrats. Synsättet på vissa saker är annorlunda, jag tänker annorlunda. Ser saker på ett annat sätt. Allt ifrån att ta hand om disken efter sig till huruvida jag bor på landet/i skogen, till bra mycket djupare saker än så.

Plötsligt känns gatorna helt folktomma, det är knappt någon bebyggelse alls och till råga på allt så kör bilarna på fel sida av vägen. Det är mörkt ute och gatorna är täckta av snö. Min älskade snö, som jag har saknat så mycket.

Jag träffar vänner som jag inte har träffat på alla dessa, nästan, nio månaderna. Märker själv att jag har förändrats, att jag tänker annorlunda. Är samma, men på ett nytt sätt.

Jag är så nöjd, så nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar