onsdag 16 november 2011

When it's time for christmas

I går kväll satt jag, Laurea och Nicolas och drack Chai Latte i köket och bara myste. Vi pratade om våra respektive länders jultraditioner. Hur man firar, vilka man firar med och när. Vad äter man egentligen i Sverige på julen? Och vad äter man i Argentina? Vad finns det för traditioner i de båda länderna?

Ett väldigt intressant samtal. Jag känner att jag för varje dag blir mer och mer nyfiken på andra traditioner, hur man gör i andra länder. Men julen är, trots allt, den svenska traditionen som ligger mig varmast om hjärtat. En högtid som jag värderar väldigt högt. En tradition som jag vill ha som den alltid har varit. Dock hindrar det mig inte från att planera annat för framtiden. Nästa år planerar jag nämligen att spendera både jul och nyår på ett barnhem i Thailand. Eller i alla fall i Thailand. Men troligen på ett barnhem. Man måste våga kasta sig ut ibland, våga nytt. Våga annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar