måndag 14 november 2011

Afternoon tea

Jag har varit ledig i dag. Planen för dagen var att gå upp tidigt, fixa lite i mitt rum, och sen ta mig till jobbet för att boka biljetter till en utav julkonserterna samt gå på dagens lunchkonsert. Vad jag skulle göra efter det var lite oklart, men jag planerade att eventuellt besöka något museum. Men så blev det inte...

Jag gick upp runt 9. Tog mig en långdusch, plockade lite på rummet och åt frukost tillsammans med Nicolas och Laurea. Trevligt med sällskap vid frukosten. Det händer inte ofta att vi är flera som faktiskt äter samtidigt. Hur som helst så skulle Nicolas ta sig till Kew Royal Botanic Gardens. Jag hade aldrig hört talas om det men bestämde mig för att haka på. Så vi gjorde oss i ordning och tog bussen dit. Det tog en halv evighet, men det är billigare plus att man, varje gång man åker buss, är med om en aha-upplevelse=spännande.

Väl framme upptäcker vi att det kostar nästan 15 pund att gå in. Vi båda kände att det var alldeles för mycket och gick i stället till ett litet engelskt Tea house som vi passerat på vägen. Där blev det en riktig traditionell english afternoon tea med scones, jam, clotted cream, och så te förstås. Väldigt trevligt om jag får säga det själv. 

Så även om det inte blev som vi hade tänkt oss så blev det himla bra ändå. Nu kan jag checka av Afternoon tea från listan. Detta innebär att det är en sak mindre att göra innan jag kan bege mig hem till Svea igen. Inte illa. Så snart Terés kommer hem ska jag hjälpa henne att flytta och sen ska vi (vet inte riktigt vilka "vi" är ännu dock) möta upp Julian i Camden eftersom att det är hans sista kväll i London. 

Jag tog ett kort på den botaniska trädgården i alla fall. Det vi såg utifrån. Jag hade inte haft något emot att gå in, även om jag tror att det hade varit trevligare på våren eller sommaren. Men 15 pund kändes lite väl saftigt. 








2 kommentarer:

  1. Å så mysigt! Det var ju där vi skulle varit. *snyft*

    SvaraRadera
  2. Är förövrigt fortfarande sugem på att bara komma en helg tillsammans med pappan innan du åker hem men.... Vet inte om det är praktiskt möjligt. Ännu mera sugen på det blev jag när vi var i Nynäshamn i helgen och L&R berättade att de ska åka en weekendresa till just London i december.

    SvaraRadera