fredag 25 november 2011

Nu blir det andra bullar!

Hö hö hö det är inte klokt vad jag är fyndig! 

I alla fall, jag och Laurea bakar, fortfarande. Men det är inte helt fel. Bullrond nummer ett är nu inne i ugnen och bullrond nummer två ligger på jäsning och väntar på finliret.

Det blir två sorters saffransbullar. En slät bulle med socker uppepå och en med mandelmassefyllning och så har vi även bakat en omgång mjuk pepparkaka med apelsinsmak. Julmusik lyssnar vi på också och, i dag när vi var på Ikea, så köpte vi en adventsljusstake och en fin julblomma att ha på bordet. Två sorters glögg har vi laddat med också. Så nu är det bara pepparkakor och ädelost som saknas, sen är vi redo för första advent. Längtar! 


I morgon jobbar jag mellan 1.15 och 9.15. Men innan dess ska jag möta upp Sebastian och Bassem för en brunch innan de åker hem till Sverige igen efter sina tre dagar här i London. Efter jobbet blir det sen raka vägen hem till Nicolas avskedsfest. Vi får se hur länge jag pallar, med tanke på vad klockan är nu... Sen på lördag väntar en helt fantastisk dag!!

Ps i dag (eller om man ska vara riktigt petig, så var det igår) är det precis en månad till julafton! Livet alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar