tisdag 21 februari 2012

Två tappra i Karlstad!

Klockan sex igår morse ringde klockan, klockan halv sju gnuggade sömnen ur ögonen och tog mig ur sängen. Jag tog en sista titt på checklistan och kollade så att allt var avprickat och nerpackat innan jag drog igen dragkedjan på väskan, klädde på mig och gick ner och slängde i mig en tallrik yoghurt med sylt i, innan jag till sist tog mitt pick och pack och gick ner till bussen. På centralen mötte jag upp Pernilla och fick veta att både Pontus och Mårten fortfarande var sjuka. Med andra ord blev vi bara två som satte oss på tåget mot Karlstad. Två tappra själar. 

Karlstad tog emot oss lite lamt. Men med hela sex nya värvningar på fickan promenerade vi i alla fall iväg till vandrarhemmet, som skulle bli vårt hem de kommande dagarna. 

Dag nummer två blev desto bättre. Vi prövade vingarna vid universitet och Karlstad visade sig från sin bästa sida och bjöd på en riktigt solig dag och ett helt gäng med nya värv. 15 fina hade vi med oss hem i ryggsäcken när vi satte oss på bussen. Vi köpte semlor (det är ju trots allt fettisdag!) och åkte hem och gjorde middag av gårdagens rester, en grym plockmåltid blev det (precis som igår) och sen var det bara att svida om för att avsluta dagen med några sköna vändor badminton i rackethallen. 

Nu går vi och lägger oss och känner fan vad livet är fint här i Karlstad!

1 kommentar:

  1. Ååå neeeej är det fettisdag idag, vad avundsjuk jag blir! är ju en av de bästa dagarna på året! Kul att jobbet går bra! :D

    SvaraRadera