måndag 6 februari 2012

Jobb i Norrköping

Jag har varit lite dålig på att uppdatera er om mitt liv nu när jag är tillbaka i Sverige igen. Inser att jag har missat att berätta att jag har fått jobb. Jag berättade att jag sökte en himla massa, men inte vad som hände sen. Eller hur det gick.

För ungefär en och en halv vecka sedan ringde de från en utav de företagen som jag sökt jobb på och ville ställa några frågor. Jag var inte alls beredd eftersom att jag bara ett halvt dygn tidigare hade skickat in min ansökan. Jag svarade i alla fall så bra jag kunde och var väl inte helt nöjd, men vad mer kunde jag göra? Några timmar senare ringde de upp igen och undrade om jag fortfarande var intresserad och om jag i så fall ville komma på intervju dagen därpå. Jättegärna, svarade jag och skrev in det i kalendern.

Jag gick hem, började läsa på om företaget. Skrev ut CV och personligt brev, förberedde mig inför morgondagens intervju. Funderade ut svar på frågor jag misstänkte kunde dyka upp. Jag gick och la mig, lät mina förberedelser sjunka in och lägga sig lite till rätta under natten. Sen var det bara upp och hoppa, i väg på intervju!

När jag kom dit började det med att jag fick göra en liten övning. Lite pirrigt, men det kändes bra. Sen var det dags för intervju. Jag kände mig väl förberedd, trots kort varsel och kände mig säker på mig själv. När jag gick ut ur rummet, tog i hand och tackade för mig hade jag en lite pirrig, men bra känsla i kroppen. Sådär som det är. Jag kände på mig att det hade gått bra, att de skulle tycka om mig och att jobbet skulle bli mitt.

På fredagen, dagen efter intervjun, ringde de och frågade hur jag tyckte att intervjun hade gått. Bra, svarade jag och fick bekräftat från andra änden av telefonen att det tyckte minsann de också. Hon gratulerade mig och sa att jag fått jobbet. Och jag skulle börja redan på måndagen!

Så, i måndags och tisdags var det information, introduktion och utbildning. Sen blev det onsdag och vi skulle ut på vår första riktiga dag. Det gick alldeles strålande och vi fick sjukt mycket beröm och härlig, positiv feedback. Det blev torsdag och för mig gick det trögt och till slut grävde jag mig bara djupare och djupare ner och hamnade i en svacka. Fredag och nytt ställe, fortfarande nere i en alldeles för djup grop som var nära på omöjlig att ta sig ut ur. Sista timman, plötsligt bara hände det! Och det gick så himla lätt så jag nästan kom av mig helt, men oj vad bra det kändes!

Och i morgon är det måndag igen och vecka nummer 2 på nya jobbet. En vecka som kommer innebära arbete på resande fot, i Norrköping. Vi är fyra stycken som åker och vi ska bo på hotell och äta hotellfrukost varje morgon, hela veckan lång. Det är inte dumt alls faktiskt.

Men det här innebär också att jag måste packa, typ nu. För sen måste jag gå och lägga mig och få några timmars sömn innan det bär av.


Min stora favorit från årets första deltävling av hela sveriges fest, melodifestivalen.
Loreen - Euphoria Melodifestivalen 2012 [HD] And [HQ] from halokitty96 on Vimeo.

1 kommentar:

  1. Kul Julia! Bra jobbat! Vad är det för jobb? :)

    SvaraRadera