tisdag 7 februari 2012

Lite träning

Nu när vi är här i Norrköping är det promenad som gäller, överallt. Det är aldrig ens tal om att ta någon buss. Det är härligt tycker jag.

Igår när vi kom hem efter jobbdagen kände jag spring i benen. Jag gjorde slag i saken och tog en joggingrunda, tog tag i träningen. Det kändes skönt. Och vilken kick!

I morse när jag vaknade kände jag bara "idag vill jag klättra, va kul och härligt det vore!". När vi kom till frukosten och alla var samlade tog Mårten upp just det ämnet, han undrade om det var någon mer än han som var sugen på att klättra. Och det var det! Så mellan åtta och tio, skulle jag gissa, var vi iväg och klättrade lite. De hade en liten gymdel där också och jag kunde inte låta bli att lyfta lite skrot. Alla tjockmattor runtom i lokalen gjorde också att det började rycka lite sådär extra mycket i mina gamla gymnastådror och självklart blev det lite handvolter (vi var i princip ensamma däruppe, så jag var inte i vägen för någon). Vilka kickar jag fick av hela grejen, alltihopa. Klättring, gym och gymnastiken. Jag får lite abstinens, så fort det finns lite mer pengar i plånboken igen är det jag som införskaffar gymkort. Längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar