onsdag 8 februari 2012

Men bestäm dig, för fan!

Något som verkligen stör mig är människor som inte kan bestämma sig. Alltså jag menar som aldrig kan bestämma sig, verkligen aldrig. Likgiltighet. "Jag vet inte", "Ja, kanske... eller vad tycker du?", "för mig spelar det ingen roll". Klart som fan att det spelar roll!!! Det är precis som om man vore rädd för att säga vad man tycker, att ha en åsikt. Och nu menar jag inte en politisk åsikt, ett beslut om vad man ska göra i resten av sitt liv eller att bestämma vilken av sina föräldrar man älskar mest. För det kan vara lite knepigt, det tycker jag också. Nej, jag menar helt vardagliga, simpla och helt banala saker som att bestämma huruvida man vill ha köttfärssås till middag eller inte, om man gillade teatern eller man orkar träna idag eller inte. För i helvete, ta och bestäm dig!! Vad tror du ska hända om du tar "fel" beslut??? Kan någon berätta det för mig? För jag förstår verkligen inte.

Jag blir bara så jävla matt på den här sortens människor. Lama, likgiltiga jävlar. Jag kan bara inte med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar