onsdag 9 maj 2012

It's getting closer

Sydafrika närmar sig med stormsteg. I dag har jag varit och tagit den tredje sprutan mot Hepatit A+B (hade de två andra från min Ghana-resa för två år sedan). Så nu ska jag ha ett bra skydd i 25 år. Fantastiskt! Det blev även lite malariaprofylax eftersom att vi ska till Krugerparken på Safari i tre dagar. Bo i tält och grejer. Kommer bli fett!

Har suttit och planerat resan lite mer med mina två brudar över facebook-chatten, bokat hostel för första natten och lite sådant. Det är nära nu! 

Sen har jag köpt lite solkräm och sådant. Börjat fundera en jäkla massa på packning, och försökt få någon ordning på mitt rum för att ens kunna tänka klart. I morgon blir det till att börja med packningen ordentligt. Blir nog lite övningskörning på kvällen också. Och så ska jag försöka ta mig ut och springa en runda också (ska trots allt springa vårruset typ dagen efter att jag kommer hem!). Och så lite teoriplugg på det. Med andra ord är det bäst att jag sover nu. 


Sitter just nu på golvet i mitt rum, lyssnar på Håkan Hellström, surfar runt på olika sidor om Sydafrika och dricker te. Inte dåligt alls. Men nu måste jag nog sova... det är ju snart morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar