torsdag 3 maj 2012

Fortsatte att älska livet och livet fortsatte att älska mig.

Jaha, då var man plötsligt 21 bast då. Det är inte dumt att bli äldre faktiskt. Inte alls. Mest bara fint. Varje år har liksom sin charm. Och vad har vi då lärt oss sedan vi fyllde år senast? På det här senaste året.. Hur var det egentligen att vara 20? Ja, det blev ju ingen större chock, det där med att handla på systemet var ju liksom ingen big deal. Överskattat. En annan hade ju tänkt ett steg längre och flyttat till London. Det är så mycket enklare att få tag på alkohol där, och man behöver ju bara vara 18. Skaffade mig nya erfarenheter på kuppen, bodde nästan ett år utan päronen och samlade på mig ett helt gäng nya, fina vänner på fickan. Vaknade varje dag och kände "fan vad livet är fint", kände att vara 20 var inte så dumt. Inte alls faktiskt. Älskade livet. Tog farväl av London, för en stund i alla fall, och flyttade hem till Svea igen. Fortsatte att älska livet och livet fortsatte att älska mig. Har samlat på mig en hel hög med nya härliga erfarenheter och vänner för livet. Haft härliga kvällar med nära och kära, bara njutit av livet och allt det goda det har att erbjuda. Njutit av att jag är jag och hur förbannat jävla bra det faktiskt är! Och så sitter man plötsligt här. Ett år äldre, ett år visare och ett år närmare pension. Och, bäst av allt, 21 år gammal. Om en vecka bär det av till Sydafrika för att träffa två av världens absolut finaste brudar. Och så lite London på det. Så klart. Och sen en hel härlig sommar, en hel härlig höst och en fantastisk vinter och vår att se fram emot. Ett helt år med nya härliga möjligheter som bara ligger där och väntar. Livet alltså, det är inte klokt vad det är fint!


Bilden har jag lånat från underbaraste Spell and the Gypsy.
Fantastisk inspirationskälla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar