tisdag 16 augusti 2011

Speed flatmating

I dag har jag till slut varit på Speed Flatmating som jag pratade om förut. Och jag måste säga att det var en riktig besvikelse. De flesta behövde rum och de som hade rum var alldeles för dyra. Jag pratade med två tyska tjejer som ville försöka hitta folk att bilda en ny flatshare med. Vilket jag kan tänka mig att göra. De verkade trevliga och så. Sen pratade jag en del med en spansk tjej som behövde rum. Hon bor just nu i samma area som jag gör så vi gjorde sällskap hem. Henne tyckte jag väldigt bra om, men vi bytte aldrig nummer eller något för det blev ett väldigt hastigt "hej då", då jag insåg att bussen inte åkte som jag hade tänkt mig och var tvungen att kasta mig av för att inte åka för långt bort. Så henne ser jag nog aldrig mer. Och sen har jag mer eller mindre beslutat mig för att jag nog ska bo kvar där jag bor. Jag menar, det är inte så att jag vantrivs på något sätt. Det är nice location, mitt rum är underbart och mina flatmates är det absolut inte heller något fel på! Och dessutom har jag insett att jag faktiskt inte planerar att vara här så länge till.. det blir ju bara ca fyra månader till. Men vi får se vad som händer och sker. Jag träffade ingen überspännande  person idag i alla fall. Bytte mailadress och telefonnummer med tjejerna som ville bilda en ny flatshare så jag får se om de hör av sig.

Jag bryr mig inte så mycket för att vara helt ärlig. 


I morgon börjar jag 10.30! Lyckan i det!? 
Ska dock sova nu, har huvudvärk och är sjukligt trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar