söndag 14 augusti 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Den här helgen hade jag egentligen planerat att åka till Brighton för att träffa Victor och Ruben och för att gå på Pride. Men jag insåg att pengarna inte skulle räcka till då tågbiljetten skulle kosta £29 tur och retur, vi skulle gå på en stor pridefest som kostade £20, vi skulle gå på en annan pridfest som också kostade och dessutom kostade det att se själva paraden också. Och det var bara lördagens planer. Sen skulle söndagen se ungefär likadan ut. Insåg att det skulle gå åt alldeles för mycket pengar och bestämde att jag inte hade råd att åka. Supertrist. Speciellt då jag har sett fram emot det här ända sedan i juni. Men vad kan jag göra..? Fick sjukt dåligt samvete för att jag hade sagt till Victor att jag skulle komma också... men som sagt, jag kan inte göra så mycket. Det är bara att gilla läget. 

Helgen har i stället hittills bestått utav filmtittande med glassätande, lite plock på mitt rum, husmöte angående städning, diskning och allt annat nödvändigt som inte fungerar här, en liten BBQ-middag och sovande. Nu ska jag traska iväg till en affär en bit bort och köpa mig lite ny hårfärg tänkte jag. Det är sjukt billigt där så jag hoppas verkligen att de har den hårfärgen jag vill ha. Sen är min plan att färga håret, köra någon maskin tvätt och pyssla lite på en vision board.

Vi får se var vi hamnar.


Är för övrigt också sjukt sugen på att åka iväg och volontära igen. Har suttit hela morgonen och titta på youtube-klipp från volontärarbetare runt om i världen, varit inne på olika sidor och läst om olika barnhem och olika möjliheter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar